KLI 연구보고서Working Paper 2020-01
Impacts of private tutoring and its spillover effects on academic achievement and learning attitudes
- 저자
- Kwak, Eunhye, 곽은혜
- 청구기호
- WP 2020-01
- 발행사항
- Sejong : KLI, 2020
- 형태사항
- 62 p
- 서지주기
- Includes references
- 바로가기
소장정보
위치 | 등록번호 | 청구기호 / 출력 | 상태 | 반납예정일 |
---|---|---|---|---|
이용 가능 (2) | ||||
한국노동연구원 | 50007364 | 대출가능 | - | |
한국노동연구원 | 50007365 | 대출가능 | - |
이용 가능 (2)
- 등록번호
- 50007364
- 상태/반납예정일
- 대출가능
- -
- 위치/청구기호(출력)
- 한국노동연구원
- 등록번호
- 50007365
- 상태/반납예정일
- 대출가능
- -
- 위치/청구기호(출력)
- 한국노동연구원
목차
Abstract 5
I. Introduction 6
II. Empirical Specification and Estimation 11
III. Data and Variables 16
IV. The Effects of Private Tutoring on School Performance 22
V. The Effects of Private Tutoring on Learning Attitudes 25
VI. Discussion and Concluding Remarks 29
References 32